Wat is "MIJN MEDISCH DOSSIER"?

In de patiënten omgeving kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week online uw zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek. U kunt zo:

  • uw medicijnen bestellen
  • online vragen stellen aan uw eigen huisarts (middels een e-consult)
  • laboratoriumuitslagen inzien
  • een samenvatting inzien van uw medisch dossier (Bv het advies van de huisarts, uitslagen van onderzoek, de lijst met uw medicijnen of uw allergieën)

U kunt uw medische gegevens daarna online lezen op uw eigen telefoon of computer. Dat kan nadat u veilig inlogt. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw behandeling. Wij werken samen met de aanbieder ‘Uw Zorg Online’.

Meer en betrouwbare informatie vindt u op thuisarts.nl

Demo Uw Zorg online. Bekijk de video

Hoe maak ik een account aan voor Uw Zorg online? Bekijk de video

Bekijk uw medisch dossier online via Uw Zorg online. Bekijk de video

Informatie video's

Heeft u problemen met "MIJN MEDISCH DOSSIER"?

Heeft u vragen over het gebruik van het portaal? Uw Zorg Online is de aanbieder van het programma en biedt u de volgende ondersteuning:

1. Vind uw vraag op de online helpdesk

2. Staat uw vraag er niet bij? Stel dan uw vraag online

Pharmeon streeft ernaar vragen binnen een werkdag te antwoorden.

3. Geef feedback

Naast de app zijn nu de portalen van een feedbackknop voorzien. Zo kunt u -na inloggen- op elk moment vragen of suggesties doorgeven over het gebruik van Uw Zorg online.

Ik ben van huisartsenpraktijk gewisseld, wat nu?

Als u van huisartsenpraktijk gewisseld bent, dan moet u uw oude huisarts verwijderen en uw nieuwe huisarts toevoegen. Uw account wordt namelijk door uw praktijk gekoppeld aan uw medische gegevens in hun informatiesysteem. Kunt u uw nieuwe praktijk niet vinden in de Uw Zorg online app of staat op de website van uw nieuwe praktijk geen ‘Patiëntenomgeving’? Dan is uw nieuwe praktijk misschien niet aangesloten bij Uw Zorg Online. U kunt dit navragen bij uw nieuwe praktijk. Als uw nieuwe praktijk Uw Zorg Online gebruikt dan volgt u de volgende stappen:

Via de app voor Android of iPhone

  1. Druk in de app in het hoofdmenu op ‘Zorgverleners’.

  2. Tik op de zorgverlener of op de praktijk die u wilt verwijderen.

  3. Onder de uitleg van der services staat ‘Praktijk verwijderen’. Tik daarop en tik vervolgens op ‘Ja’ om te bevestigen dat u deze praktijk wilt verwijderen. De koppeling bij uw oude praktijk wordt hiermee verwijderd.

  4. Tik op ‘Zorgverlener toevoegen’.

  5. Zoek uw nieuwe praktijk via de zoekbalk bovenin uw scherm op naam, adres of plaats en tik op uw praktijk.

  6. Tik op ‘Zorgpraktijk toevoegen’, ga akkoord met de gebruiksvoorwaarden en kies ‘Doorgaan’.

  7. Uw nieuwe zorgverlener krijgt het verzoek om uw account te koppelen aan uw medische gegevens. Uw zorgverlener voert een identiteitscontrole uit voordat zij de koppeling voor u activeren. U krijgt een bericht als u kunt starten. Dit kan enkele werkdagen duren.

Via de website (bijvoorbeeld in Chrome of Safari)

  1. Ga naar het inlogscherm van de patiëntenomgeving via de website van uw nieuwe praktijk.

  2. Druk aan de linker kant op Inloggen.

  3. Log in met uw Uw Zorg Online account. U ontvangt een beveiligingscode op uw e-mailadres.

  4. Uw nieuwe zorgverlener krijgt het verzoek om uw account te koppelen aan uw medische gegevens. Uw zorgverlener voert een identiteitscontrole uit voordat zij de koppeling voor u activeren. U krijgt een bericht als u kunt starten. Dit kan enkele werkdagen duren.

  5. Om uw oude zorgverlener te verwijderen klikt u rechtsboven in het scherm op uw naam en kies ‘Mijn gegevens’.

  6. Klik in het overzicht op ‘Zorgverleners’.

  7. Klik op de zorgverlener die u wilt verwijderen en klik op ‘Zorgverlener verwijderen’. Klik vervolgens op ‘Ja’ om te bevestigen dat u deze zorgverlener echt wilt verwijderen. De koppeling bij uw oude praktijk wordt hiermee verwijderd.