Overgang

Welkom

  • Onze spreekuren gaan uitsluitend op afspraak.
  • Huisartsenpraktijk Hart van Hatert is bereikbaar voor spoedgevallen tussen 08.00 en 17.00u. Voor overige vragen is de praktijk telefonisch bereikbaar tussen 8.00 -10.00u, 10.30-12.30u en 14.30-16.30u
  • Het aanvragen van huisbezoeken kan telefonisch tussen 08.00 en 11.00u
  • Als u denkt meer tijd nodig te hebben, vraag dan om een dubbele consult bij het maken van de afspraak.
  • Voor het opvragen van uitslagen van onderzoeken kunt u het beste op werkdagen bellen na 9.00u. Meestal hebben we uw uitslagen ontvangen en verwerkt 2 dagen na het onderzoek, soms spreekt de arts het anders met u af.

Moet ik nu naar de dokter of de huisartsenpost bellen?

E-consult

Stel online – via een beveiligde verbinding – een vraag aan uw huisarts. Het is ook mogelijk om een bijlage mee te sturen. Zo hoeft u niet langs te gaan of te bellen. Ontvang vertrouwelijke berichten binnen 2 werkdagen van uw huisarts veilig in MIJN MEDISCH DOSSIER onder het kopje ‘berichten’

Net als wanneer u belt, komen alle berichten binnen bij de doktersassistente. Zij zet het vervolgens door naar de juiste persoon

Een online bericht is niet geschikt voor spoedgevallen, nieuwe klachten, emotionele of psychische problemen of problemen waarbij lichamelijk onderzoek nodig is. Meer informatie over u zich hiervoor aan kunt melden? Klik op de onderstaande knop.

Voordelen van een e-consult

Wat zijn de voordelen van een e-consult?

  • U kunt uw medische vraag stellen op een moment dat u tijd heeft.

  • U hoeft niet naar de huisarts toe.

  • U hoeft niet te wachten in de wachtkamer.

  • U heeft alle tijd om uw vraag te bedenken.

  • U kunt het antwoord van de huisarts rustig nalezen.

Spreekuur op afspraak

Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. U hoort dan van de assistente op welke locatie u een afspraak heeft, Couwenbergstraat 34 of Geeresteinstraat 32. Wanneer u een afspraak heeft in de Geeresteinstraat, dan kunt u plaatsnemen in de gemeenschappelijke wachtkamer (in de fysiotherapiepraktijk). U hoeft zich niet te melden, u kunt plaatsnemen en wordt vanzelf geroepen. 

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en mate van spoed van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Avondspreekuur

Op donderdagavond is er een avondspreekuur. Dit is een service voor onze patiënten voor wie het lastig is om binnen kantooruren af te spreken.

Meer tijd

Mocht u meerdere klachten hebben, of wilt u met meerdere personen het spreekuur bezoeken, dan vragen wij u dit te benoemen bij het maken van de afspraak. De assistente kan dan meer tijd voor u inplannen.

Tijdig afmelden

Wij vragen u bij verhindering dit tijdig door te geven. De vrijgekomen tijd gebruiken wij graag voor andere patiënten.

Wegblijftarief

Helaas komt het nog te vaak voor dat afspraken niet tijdig worden afgezegd. Wij hanteren daarom een wegblijftarief voor afspraken die niet 24 uur van te voren afgezegd zijn.

Om de zorg binnen de praktijk zo prettig mogelijk te laten verlopen hebben we een aantal zaken voor u op een rijtje gezet. Wij hopen op uw begip

  • Ivm de privacy aan de balie vragen wij u om afstand te houden tot uw voorganger 
  • Indien de assistente aan de telefoon is en u heeft zien staan, zal zij u zo spoedig mogelijk te woord staan. Wacht u alstublieft even
  • Ivm uw privacy vragen wij u om telefonisch een afspraak te maken. De assistente kan u zo beter te woord staan over uw klacht
  • Indien u vanuit het spreekuur van de arts een vervolgafspraak moet maken, mag dat uiteraard wel direct aan de balie
  • Herhaalrecepten kunt u eenvoudig via de receptlijn bestellen of online via een eigen account. Deze dient u wel eerst via de website aan te vragen
  • Heeft u al toestemming gegeven voor het uitwisselen van gegevens met andere zorgaanbieders? U kunt dit aan de assistente kenbaar maken.

Telefonisch overleg

Indien u een hulpvraag heeft voor de huisarts die naar uw mening telefonisch kan, bijvoorbeeld om te overleggen over een uitslag, geef dit dan tussen 8.00 – 11.30 uur aan de assistente door. Zij plant een afspraak met u in wanneer uw eigen huisarts kan terugbellen.

Een visite

Een visite is alleen bedoeld voor patiënten die niet in staat zijn vanwege hun gezondheid naar de praktijk te komen. In het algemeen zien we liever patiënten op de praktijk omdat we daar meer onderzoeks- en behandelmogelijkheden hebben. Een visite kunt u het beste tussen 8.00 – 11.00 uur aanvragen.